E-kunde og E-faktura
Stadig flere av våre kunder velger å gå bort fra papir, for heller å motta faktura og annen informasjon elektronisk. Ved å kommunisere elektronisk sparer vi utgifter til porto og administrasjon, samtidig som vi også sparer miljøet.
E-kunde
Hva innebærer det å være e-Kunde?
- Du mottar varsel om måleravlesning via SMS eller epost
- Du registrerer målerstanden via SMS eller Internett
- Du mottar faktura elektronisk
Slik blir du E-Kunde:
1: Logg deg inn på ”Min side” .
2: Velg om du ønsker faktura på e-post.
3. Velg mellom måleravlesningsvarsel på SMS eller e-post.
4. Registrer e-postadressen din i ”Standard kundemelding”.
Faktura på E-post
Med faktura på e-post vil du i stedet for papirfaktura få en e-post som inneholder informasjonen du trenger for å betale regningen.
E-faktura
Strømregningen din blir sendt direkte til din nettbank. Med avtale om E-faktura blir fakturaen tilgjengelig direkte i din nettbank. Betaling skjer når du har godkjent regningen.
Avtalegiro
Strømregningen blir trukket direkte fra din konto uten at du trenger å godkjenne først. Du slipper å huske på forfallsdatoer og unngår purringer.
Avtalegiro kan du kombinere både med E-faktura og E-kunde
Elektroniske betalingsmåter gjør betalingen enklere for deg og bidrar effektivt og positivt til miljøet.
Avtalegiro og e-faktura oppretter du i din nettbank eller ved å kontakte banken
Ta kontakt med oss på telefon 78 96 26 10 dersom du har spørsmål eller trenger hjelp til å komme i gang.